Skolan där ökad rörelse bär frukt!

Tänk att Korpadalsskolan och nu klass 2b vunnit tävlingen kring frukt och grönsaker inom Skolklassikern även i år och på måndag är det dags hissa flaggan igen och för stor prisutdelning till både vinnande klass och till hela skolan!

Måndagen den 29 april förvandlades skolgården på Korpadalsskolan i Asarum, till ett frukthav där 400 kilo frukt till prisar 350 elever.

Hela skolan har också med stöd av några elever i åk 5 övat på en gemensam dans som vi också kommer passa på att genomföra på skolgården. Kul och spännande att se hur vi kommer få ihop det!

Skolklassikern är ett projekt skapat på initiativ av En Svensk Klassiker, det vill säga Vasaloppet, Engelbrektsloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet, samt dess partners. Tanken med Skolklassikern är att stimulera barn och ungdomar till lustfylld rörelse och en hälsosam livsstil.