Lampan på fritids

Logga med fritids i fokus

Hej hallå då var det fritids här!

Vi har haft ett härligt och händelserikt sportlov där både rörelse, gemenskap och rekreation stått i fokus. Veckan har bjudit på aktiviteter på skolan och i närområdet t.ex. besök på lekplatsen vid Klinkaberget och de äldre eleverna gick till Kreativum.

Under tiden de äldre barnen var på Kreativum blev det full fart i gympasalen för de yngre.

Vi blev serverade finfrukost av personalen i matsalen vilket var uppskattat och är en trevlig tradition. Dagen fortsatte sedan med kojbygge, massage och andra mysiga aktiviteter.

Torsdagen bjöd på rörelsebana i skogen, skattjakt på skolgården, och barnen fick testa sina sinnen genom att känna och lyssna på spännande innehåll och ljud. Till lunch grillade vi hamburgare och marshmallows till efterrätt.

Veckan har också bjudit på många kreativa stunder med olika lekar ute och inne.

Nu längtar vi till nästa lov!

Hälsningar Fritids