Lampan på åk 4

En förklaring om vad åk 4 arbetat med under veckan.

Hej hallå, årskurs 4 här.

Sista veckan innan lovet och skolan har hjärtevecka. Vi har under terminen byggt broar av kartong, toarullar och glasspinnar. Denna veckan var det dags att testa hur mycket vikt de klarade. De andra eleverna på skolan har också fått chansen att rösta på vilka broar som de tyckte var finast.

Här testas våra broar med vikter.

Vi har under veckan varit på en musikföreställning, “Loopar i oändlighet”. En musikföreställning som byggde på elevernas deltagande där de fick komma på egna fraser som sedan blev en låt. Många modiga barn gick upp på scenen och sjöng i mikrofonen!

För att uppmärksamma hjärteveckan har vi tagit fram några viktiga värdeord som vi behöver tänka extra på i årskurs 4. Vi har också tittat på filmen “Bäst i Sverige” och utifrån den diskuterat utanförskap och mobbning. Under bildlektionen har vi denna veckan ritat hjärtan av olika slag som inte är riktigt klara ännu.

I torsdags hade vi fadderlunch. Faddrarna och fadderbarnen satt tillsammans i matsalen och de pratade bland annat om vänskap.

I onsdags på alla hjärtans dag bjöd personalen i matsalen oss alla elever på glass efter maten. Vi vill säga stort tack för det!

Vi avslutar veckan med att köra en final i vår veckotävling som vi kallar Flashback Thursday. På torsdagar tittar vi tillbaka vad vi lärt oss under veckan och svarar på frågor. Vi samlar poäng för varje rätt svar och tar med oss poängen till finalen. Veckans final blev ett jeopardy och avslutades med film.

Kategorierna för Jeopardy: