Lampan på åk 5

Logga med åk 5

Vi tog linjebussen till Mörrum för att på hänga lite med varandra på isen för omväxlings skull. Väl värt där eleverna visade upp sina goda förmågor att peppa varandra, att vara uthålliga och att må bra i varandras sällskap!

Vi arbetar med historia inom SO, där eleverna försöker sammanställa det viktigaste man behöver veta om olika händelser denna tidsperiod. Därpå planera en film i olika scener för att förklara händelsen. Vi passar på att samarbeta med bildämnet och får även in momentet att lägga musik till och i NO är det kroppen och hur organen samspelar som är huvudfokus, alltid lika intressant.

Allt eftersom vi arbetar med nya områden så försöker vi köra en fredagschallenge på samma tema, ibland bryter vi dock av med en annan sorts aktivitet. Just nu arbetar vi med bråkform i matten och därför fick det även bli en challenge inom det området.

Tjingeling!