Korpadalsskolan firar certifieringen med Pep-dagar vecka 20!

Under nästa vecka kommer Korpadalsskolan fira att vi är en certifierad Pep-skola 2021.

På tisdag morgon hissar vi för första gången vår stora Pep-flagga som ett bevis på certifieringen. Tillsammans med det vill vi hitta på lite roliga och gemensamma aktiviteter.

Rörelsesatsning i skolan kommer och hjälper oss att fira genom att vi kör tabata och lite rörelser. Vi kör Generations Peps satsning mot 10 000 steg där all rörelse räknas och vår härliga kör stöttar i Korpadalssång både ny och gammal! Vi hoppas att det blir en härlig inledning på två kommande dagar med mycket Pep, Boost, hälsa och glädje!

Skolan har fått en fantastisk present av Generation pep i form av en rörelse-bana föreställande olika frukter och grönsaker. Vår nya rörelse-bana kommer placeras i studiehallen och under invigningsdagen är det dags för alla elevgrupper att prova! https://www.muralarkitektur.se/roerelsebanan

På onsdag kör mellanstadiet sin Pep dag med mycket puls och fokus på boost och att tro på sig själv. Vi har fått en personlig hälsning från Anders Hansen till alla elever på Korpadalsskolan och det blir en del arbete med hjärnan också!

På torsdag är det F-klass och lågstadiets tur med mycket lek och rörelse, skapande och lärandepromenad kring hälsan.

Ica bjuder på frukt båda dagarna och det blir lunch ute!