God Jul och Gott Nytt År!

Julavslutning med Verner och Verner tillsammans med den fantastiska orkestern från Musikskolan!

I dag avslutar vi och knyter ihop höstterminen 2018. Vi kan se tillbaka på en intensiv termin, där vi alla fått visa prov på att samarbeta. Samtidigt har vi har också fått ett kvitto på hur bra det blir när vi hjälps åt tillsammans!

Igår var det slutbesiktning på ombyggnaden Etapp 1 på Korpadalsskolan. Det gick bra och det ser ut som att vi kan börja flytta ner vår personaldel till nya entrén efter nyåret. Jag vill sända ett stort och varmt tack till alla elever och föräldrar för ert tålamod, förståelse och stöd med genomförandet av etapp 1. I februari tar vi nya tag med etapp 2. Det kommer bli lite ansträngt för oss även då, men vi kan se fram emot att det blir en fin och ändamålsenlig skola när det är klart.

Fritidshemmet Tärnan kommer under våren att fortsätta tillsammans med Gladan, så vi har ett gemensamt Fritids för F-klassen och åk 1. Gladan fortsätter precis som nu att samverka kring olika aktiviteter tillsammans med Falken.

När vi blickar bakåt kan vi se tillbaka på en termin med positiv rörelse framåt… Vi gläds och skolan har stort stöd i våra äldsta elever på skolan som tar ett stort ansvar och verkar som förebilder i olika sammanhang på skolan. Inte minst senast på jultemadagen där elever i åk 5 och 6 arrangerade och tog ett stort ansvar för många aktiviteter som genomfördes.

Gemensamma aktiviteter som startats upp under hösten och fortsätter framåt. Fysisk aktivitet under dagen är ett fokus, där vi redan kan skönja positiva effekter på stämning och måluppfyllelse. Tillsammans med mycket mer lärande som läs – och skrivprojekt tillsammans med Kim Kimselius och kommande Bokjuryn. Vi har mycket spännande och intressant att se fram emot våren 2019.

Med detta vill jag tillsammans med Korpadalens personal önska alla elever och föräldrar en riktig skön ledighet och en God Jul! Välkomna tillbaka till skolan den 9 januari , Annica Clarin, rektor