Välkomna till vårterminen 2019!

Välkomna tillbaka till skola och fritid vårterminen 2019.

Terminen har kommit igång väl, men som ni vet står vi inför nya praktiska utmaningar med ny ombyggnad på den delen av skolan som vi kallar etapp 2 (gamla entré, exp och personalrum, grupprum, kurator, studiehandledning/modersmål samt skolsköterska). Vi alla starkt berörda av detta och försöker så gott vi kan hitta de bästa lösningarna. Personalen blir extra ansträngd av flytt och förberedelser inför etapp 2, vilket jag vill att även ni vårdnadshavare känner till.

För att säkra arbetsmiljö, skolgård och trafiksäkra området kommer cykelvägen från förskolan Korpaborgen stängas av för oss och allmänhet och den vägen kommer bara att användas av transporter till och från ombyggnadsområdet. Det innebär att vi från måndag den 21 januari bara kan komma till skolområdet från rondellen vid Gladan och gymnastiksalen.

Avspärrningen kommer ske enligt bild ovan.

Vidare information kommer efter hand under terminen. Jag är mycket medveten om att det blir extra ansträngt för oss alla med ombyggnaden, men hoppas att vi ska hjälpas åt under terminen och hitta hållbara lösningar.

Hälsar Annica Clarin