Dags för att träna läsflåset igen!

Läsjoggen på Korpadalsskolan är en läsutmaning där vi ska ta oss så långt som möjligt. Alla elever på skolan läser både i skolan och hemma 3/4-24/4. Vi lärare läser naturligtvis också och bjuder in alla föräldrar att haka på under denna tid. Varför inte läsa tillsammans?

Eftersom man i böcker kan ta sig till olika världar eller olika platser hur lätt som helst vill vi se hur långt vi kan ta oss. Man räknar antalet sidor man läser och dokumenterar det, sedan omvandlar lärarna varje sida till en meter, för att se hur långt vi tillsammans tar oss ut i världen.

I samband med världsbokdagen 23/4, som tyvärr är en söndag, kommer vi den 24/4 lägga ihop alla våra läsmetrar och se var vi hamnar. Vi firar tillsammans med en långrast på hela skolan.