Skolavslutning och lite nytt inför nästa läsår

Nu är vi inne på de sista skoldagarna för detta läsåret. Det är en fin stämning på skolan och vid senaste elevrådet vittnar eleverna om en bra utveckling med våra mål i skolans Likabehandlingsplan och plan mot kränkande behandling. Elever i åk 5 svarar också varje år på en central enkät från utbildningsförvaltningen. Nu har vi statistik från 2016 som glädjande också bekräftar elevernas upplevelse.

Skolavslutning

Planering och förberedelser inför årets annorlunda skolavslutning är nu i full gång. Upplägget på skolavslutningsdagen fredagen den 12 juni är att eleverna till största delen av dagen träffas i sina respektive klassrum för olika trevliga aktiviteter. I omgångar turas vi också om med några sånger på kullen i begränsade grupper.

Eftersom alla elever inte möts under denna skolavslutning och ni föräldrar inte kan medverka kommer vi att spela in gruppernas sånger och sätta ihop i ett litet sångpotpurri som vi hoppas kunna lägga ut på vår hemsida tillsammans med några bilder på avstånd från avslutningsdagen. Hör av er till era barns lärare om ni inte vill att ert barn är med på bild.

Inför nytt läsår

Inför det nya läsåret så har vi inte så många förändringar. F-klassen arbetar fortsatt som en grupp men byter pedagoger till åk 1: Röd grupp – Helena Svensson, Grön grupp – Johanna Malmros och Blå grupp- Nina Peter. Johanna Svensson och Joakim Andersson kommer också arbeta i årskurs 1 arbetslag.

Inför åk 4 så får eleverna följande nya pedagoger att arbeta tillsammans med: Olivia Joelsson, Rebecka Augustinsson och Jens Sjöström.