Ny musik på Korpadalsskolan!

Under hösten har kören ”Sångfåglarna” på Korpadalsskolan tillsammans med åk 6 och elever från åk 5 komponerat text till och sjungit in, inte bara en utan två, fin fina låtar. En nytt tillskott om Korpadalsskolan, som ett komplement till den tidigare Korpadalssången och en som handlar om vår värdegrund.

Det är musiklärare Rickard Persson som har lotsat dem fram och funnits där som stöd. I veckan som gått har dessa låtar också blivit publicerade på Spotify så att att alla som vill kan lyssna.

Eleverna själva har varit väldigt entusiastiska under tiden som de har arbetat med detta och det är såklart lite extra pirrigt med publicitet på nätet och i tidningen. De tycker dock att det ska bli spännande att få uppträda med sångerna.

I dagens BLT uppmärksammas elevers och lärares fina arbete kring musik och värdegrundsarbete.

Klicka gärna in er på Spotify (Välja spela på Spotify) för att lyssna!