Musikskapande som tog sig till radion

Torsdagen den 3 mars hade vi på skolan fint besök av Albin och Bitte Appelkvist som bjöd klass 5 på sin show Musikskapande 8.0De visade eleverna nya tidens sätt att skapa musik med hjälp av olika digitala hjälpmedel, något som de också håller på med under musiklektionerna.På plats fanns givetvis skolans Kultur Crew som fick artisterna att känna sig välkomna genom att möta upp dem och visa var de skulle vara. Dessutom fick artisterna både bärhjälp och fika samt att de blev presenterade för klass fem. Både Bitte och Albin tycker att Korpardalsskolan är den bästa skolan att komma till då de alltid känner sig extra varmt välkomnade tack vare vårt Crew. Dessutom blev det en liten kort intervju i direktsända radio P4 Blekinge,  Förmiddagen.

HÄR hittar ni en länk till förmiddagens program, sikta in er på 1:19 in i programmet.