Läsjoggen

Måndag 11/4 startar Läsjoggen på Korpadalsskolan. Det är en läsutmaning för oss alla. Alla elever och lärare på skolan läser både i skolan och hemma under v. 15-17 för att samla på oss så många sidor som möjligt. Eftersom man i böcker kan ta sig till olika världar eller olika platser hur lätt som helst vill vi se hur långt vi kan ta oss i verkligheten. Man räknar antalet sidor man läser och dokumenterar det, sedan omvandlar lärarna varje sida till en meter, för att se hur långt vi tillsammans tar oss ut i världen.

Den 29/4 har vi gemensam rast, då resultatet redovisas och annat roligt kan hända. Så klara, färdiga, läs!