Lampan på fritids

Hej!

Nu är det fritids tur att ta över och skriva om vår vecka. Äntligen var det dags för läsårets första lov – höstlovet! Våra lov planerar vi utifrån barnens önskemål och det vi vet är uppskattat. Vi har varierande aktiviteter som tillgodoser allas behov och önskemål. Vi ser också vikten av att ge barnen tid till egna aktiviteter och rekreation.

Vi startade veckan lite lugnt med skapande och en tipsrunda i halloween-tema.

På tisdagen erbjöd vi blandade utomhusaktiviteter, och grillmästaren bjöd på fantastiska hamburgare.

Onsdagen började på bästa möjliga sätt med en favorit i repris, vilket är den goda frukostbuffén som vi har i samarbete med måltidspersonalen. Därefter blev det full fart i gympasalen med en härlig hinderbana och tid för återhämtning med massage, nagelmålning och mandalas.

Vi fortsatte veckan med torsdags-disco!

Som avslut på vårt höstlov kör vi bingo med Bertil och Siv. Pris till alla och ett toppensamarbete mellan stora och små. Några av våra äldre elever bakade och bjöd alla på chokladbollar.