Lampan på fritids

Sammanfattning

Fritids berättar om vad man gjort under påsklovsveckan.

Logga med fritids i fokus

Nu är det fritids tur att ta över och skriva om vår påsklovsvecka. Äntligen har den härliga vårsolen hittat hit. Våra lov planerar vi utifrån barnens önskemål och det som vi vet är uppskattat. Vi har varierade aktiviteter som tillgodoser allas behov och önskemål. Vi ser också vikten av att ge barnen tid till egna aktiviteter och rekreation.

Tisdagen promenerade hela fritids till Kreativum där vi fick upptäcka och uppleva. Vi fick undersöka, experimentera, knäcka koder och klura tillsammans. Det var en  spännande och kreativ stund tillsammans. Vi passade även på att äta lunch där. Det blev hamburgare med bröd och sugrörsdricka.

Onsdagen på fritids erbjöd musikaktiviteter på Hejan och spännande kahoot om påsken på Tärnan.

Torsdagen  gjorde vi av med energi i gympasalen samt utelek med gemensamma aktiviteter. På eftermiddagen hade vi utemellis. Vi åt äppelgott med glass till efterrätt.

Fredag Vi spelade Bingo.