Välkomna till en ny vårtermin!

Varmt välkomna tillbaka till en ny termin. Hoppas ni alla haft en avkopplande och skön ledighet även om det inte alls varit som vanligt.

Vi vill fortsatt göra allt för att det fortsatt ska vara tryggt och så vanligt som det bara går att komma till skolan under rådande pandemi. Vi måste hålla fast vid råd och restriktioner som är förebyggande och arbeta för att minska smittspridning. Så här i starten av terminen vill vi därför påminna om att vi ska vara rädda om varandra genom att vara extra noga med att:

Stanna hemma vid minsta symptom

Tvätta händerna

Hålla avstånd så långt det är möjligt inom skolans ram

Om någon familjemedlem är smittad råder hemkarantän och frånvaron meddelas till rektor – 0454 – 30 75 02. Om eleven är frisk undervisas eleven via distansundervisning med tillhörande arbetsuppgifter.

För fritidsverksamheten gäller samma rutiner för vårterminen dvs lämning och hämtning sker utomhus så långt det är möjligt.

Vi ser mycket fram emot att få träffa alla våra härliga elever igen och hoppas på en trivsam och lärande vårtermin! Om vi fortsätter att hjälpas åt kommer det snart bli lite mer som vanligt igen.