Välkomna på julskyltning med våra sångfåglar!

Söndagen den 28 november uppträder skolans kör Sångfåglarna på årets julskyltning utanför klädbutiken Karl Oskar & Kristina kl 15.00

Eleverna kommer att framföra 7 låtar varav en ny egenskriven jullåt, som heter Sångfåglarnas jul. Den släpps på bl.a Spotify och andra streamingtjänster i mitten av december.

Tillsammans med Sångfåglarna utlovas lite roliga överraskningar, t.ex att Malou Prytz( Känd från melodifestivalen ) kommer att uppträda, dels själv men även i samband med att Sångfåglarna sjunger sitt program. De kommer att bjudas på andra lite mer hemliga överraskningar också….

Vi är glada för att vår skolkör känns lockande för våra elever och intresset växer att vara med. Just nu är det hela 40 sångglada barn från klasserna 1-3 som utgör skolkör och Sångfåglarna.