Unikt projekt på Korpadalsskolan i Asarum

Håll utkik efter onsdagens spännande bokrelease.

Kim Kimselius tillsammans med sin man Jan kommer till Korpadalsskolan och ett unikt projekt avslutas. Kim Kimselius skriver själv så här:

Under hösten och våren har jag arbetat med samtliga elever, från Förskoleklasserna till sexorna, på Korpadalsskolan i Asarum.

Vi har gjort en bok tillsammans. Jag har kontinuerligt besökt eleverna. Först har jag berättat om hur jag blev författare och lite om mina böcker, jag har gett dem skrivtips och fått igång dem att skriva. Sedan har jag återkommit för att gå igenom deras berättelser och uppmuntra dem. Till slut har jag berättat om hur en bok blir till och hur DERAS bok blivit till.