Organisation inför nästa läsår 2019-20

Här kommer lite information om organisationen inför nästa läsår:

Förskoleklasserna kommer enligt planering få en ny lokal – nedre våningen av paviljongen och avdelningens namn är Tärnan. Pedagogerna som kommer att arbeta i förskoleklassen är; Patricia Eriksson, Anneli Gustafsson, Tina Lennartsson, Maria Carlsson, Marie Ekevald och Linda Henriksson Forsberg.

Under veckorna 25-27 byggs lokalen för blivande Tärnan om. Sommarfritids är därför på Gladan och Hejan under dessa veckor. Under dessa veckor serveras lunchen för fritids på Korpaborgens- och Korpadalens förskola.

Emma Svensson och Sofie Andersson kommer att arbeta med årskurs 1.

Rickard Persson är vår nya musiklärare och lärare i fritidshemmet från åk 4-6. Det kompletterar fritidshemmet och möjliggör för mer musikaliska aktiviteter.

I årskurs 4 kommer Annie Lind, Karolina Johansson arbeta tillsammans med Erika Nordgren 4-6 lärare och Annika Palmqvist åk 4-6 lärare och speciallärare med inriktning musik.

Vi förstärker också verksamheten med Bodil Kristland, specialpedagog och ny kurator Helena Gagner till hösten.

I övriga årskurser arbetar personal som innevarande läsår.