Parkering och cykelbana

Det är många av våra elever som cyklar eller går till skolan. Det är toppen med ett fullt cykelställ och Heja rörelsen till och från skolan!

Vi längtar nu alla efter att även markarbetet runt byggnationen vid Östralycke och skola ska bli klart och har svårt att vänta längre nu. Igår fick vi information om att paviljongerna som ska flyttas vid parkeringarna inte flyttas förrän 25-27 september, vilket innebär att markarbetet tyvärr inte kan börja färdigställas förrän efter dessa datumen.

Så fort paviljongerna är flyttade kommer arbetet med att permanenta parkeringar och ny cykelväg påbörjas.

Fram till dess får vi hjälpas åt med att påminna varandra om att använda den provisoriska cykelvägen och inte korsa vägen vid rondellen på cykel.

Just nu har ett problem uppstått i hörnan av det nya trygghetsboendet då ledningar grävts av. Inom ett par dagar ska detta vara åtgärdat och det blir större plats för cykelbanan igen.