Karlshamns skolor fick idag en fin möjlighet att se en teaterföreställning om Pippi Långstrump!

Läsåret inleds med en fantastisk kulturupplevelse för alla elever från förskoleklassen till årskurs 3.

Kulturcrew på Korpadalsskolan!

Korpadalsskolan är nu också glada över att få möjlighet att starta Kulturcrew på skolan. Kulturcrew är ett projekt som fler och fler skolor ansluter sig till. Projektets syfte är att göra eleverna mer delaktiga i beslut om kulturarrangemang som har med skolan och även i viss mån övriga kommunen att göra.

I detta arbete ingår det en eller ett par utbildningsdagar per termin i te.x marknadsföring, scenteknik och arrangörskap. Detta sker på skoltid i största mån. En dag per termin där Kulturcrew åker på utbudsdagar för att se på olika musik, dans och teaterprogram. Allt för att kunna påverka vad skolan i sin tur köper in för program till eleverna.

Kulturcrews uppgifter kan vara:

Ta emot och finnas till hands för gästande kulturarbetare såsom musik, teater och dansgrupper. Vara aktivt delaktiga vad man från skolans håll önskar köpa in för föreställningar. Informera övriga elever på skolan om kommande kulturella arrangemang.

Elever i åk 4-6 kommer få erbjudande om att söka till att vara en av deltagarna i läsårets Kulturcrew.