På gång på Korpadalsskolan

Nytt om renovering av skolfastighet

Från och med måndag V 37 startar renoveringen av nedre delen av skolbyggnaden. Dynacon var i fredags på skolan och satte upp avspärrning vid området. Träpanelen, delar av vägg samt fönsterkonstruktionen kommer att bytas ut på fasaden. Under ombyggnaden kommer man att bygga in och skydda väggarna för att kunna byta ut gammalt byggmaterial mot nytt på ett säkert sätt. Dynacon har lovat att begränsa trafiken till och från byggplatsen.

Att informationen har dröjt angående renoveringen beror på att vi inväntar ett förslag som verksamheten har fått från Fastighets – och utbildningsförvaltningen om att eventuellt skifta verksamhetsdel och personal- och expeditionsdel. Vi har ännu inte fått slutgiltigt beslut om eventuellt skifte än, men det skulle i så fall innebära att man bygger om Tärnan till expedition och personalavdelning med ny entré till skolan. Så fort vi får veta mer lämnar vi mer information kring denna plan.

Vi får se vilket beslut man tar – men vi kan med dessa tankar konstatera att Fastighetsenhet och utbildningsförvaltning vill se en långsiktig lösning för skolfastigheten. Skolans organisation har inte ansvar för renoveringen och har ni frågor – kontakta verksamhetschef Martin Åsman;     Martin.Asman@karlshamn.se Tel:0454 – 81301

Nytt om utemiljön

Lekområdet i mitten av skolan kommer att öppnas för användning på tisdag morgon. Då flyttas avspärrningar till grusplanen för förberedelser till Multiarenan. Under v. 38 kommer arenan byggas på plats. Då börjar samtidigt förberedelserna på gräsytan för hinderbanan.

Vi hoppas nu på mycket lek och rörelse och att vi tillsammans tar hänsyn till varandra och är rädda om utrustningen.

Fler som cyklar till skolan

Härligt också att se alla cyklar i cykelstället. Stor skillnad mot förra året och fler av våra elever promenerar eller går till skolan.

Vi har dock uppmärksammat att vissa eftermiddagar 13.10 är det särskilt trångt vid parkering utanför skolan. Fredagar kan det vara bra att möta era barn efter skolan på annat sätt än med bil

.