Hälsovecka pågår

Tallriksmodellen under hälsoveckan

Under veckan är det extra fokus på kost och hälsa och i klasserna har vi uppmärksammat och arbetat med tallriksmodellen på olika sätt.

Vi ser snabba effekter när våra elever blir mer medvetna om att kost och hälsa hör ihop. All sallad har gått åt i början av veckan och personalen har nu fått anpassa och servera mera. eleverna tar nu mer varierat och lite av  varje på tallriken – heja våra elever och tallriksmodellen!

Om vi har fått rätt information så är det endast Sverige och Finland i europa som har fri skolmat till alla elever – för likvärdiga förutsättningar.

Ett tips för att kunna följa matsedel och läsa mer om vad skolmåltiden består av är att ladda ner appen.

Där kan du läsa matsedel och vad maten innehåller.

Även personalen är i rörelse under hälsoveckan