Första dagen under hälsoveckan!

Måndag morgon och dagen började för någon årskurs på skolan med frukost.

Eleverna bjuds på frukost för ett gott ett exempel på vad en frukost kan bestå av. Kokt ägg, gröt, bröd med pålägg och grönsaker är en bra start för en bra dag och möjlighet för att behålla energi fram till lunch.

Om man har ätit en bra frukost går det också bra att ta med en frukt/grönsak eller en smörgås till skolan. Inte mer – för det är också bra att känna sig hungrig och ha aptit för skollunchen.

Vid halv tio hade vi idag premiäröppet för rastboden – nu hoppas vi kunna hålla den öppen så mycket vi kan – gärna med hjälp av våra äldre elever.

Klasser samlas också spontant under hälsoveckan framför sockerutställningen på skolan för att prata om vilka varor som innehåller mycket socker och vilken mat som är nyttigare. Goda vanor med kost och rörelse är bra grund för att vi mår bra.