Bokjuryn våren 2019

Nu är alla årskurser äntligen igång med Bokjuryn våren 2019!

I barn och ungdomskatalogen 2018/19 kan man hitta många böcker som gavs ut under 2018 och alla böcker ingår i Bokjuryprojektet.

Bokjuryn innebär att eleverna får möjlighet att läsa många nya böcker som är skrivna under 2018. De läser så många böcker som de kan och ger boktips till varandra, diskuterar eller presenterar olika böcker för varandra även i olika åldrar.

Kommunbiblioteket har lite extra fokus på åk 2 och 4 och därför har eleverna i dessa årskurser fått lite extra böcker och bra bokpresentationer från elever i från Stenbacka årskurs 9 och bibliotekarier.

Tisdag den 26 februari kommer också den populära barn- och ungdomsförfattaren Mårten Melin på besök till skolan. Han kommer ha poesiverkstad med eleverna i just åk 2 och 4.

Eleverna läser böcker och lyssnar till olika böcker fram till i mitten av april och då är det dags för alla att rösta på sina favoriter. Vi inleder sedan bokvecka och firar Världsboksdagen med en stor Bokjury-final där eleverna har möjlighet att vinna fina bokpriser.