Bokjuryfinal och samverkan med Asarums IF tisdag den 23 april, direkt efter påsklovet!

Dags för BOKJURYFINAL!

Dagen efter lovet startar årets Bokvecka, som vi leder med en Bokjuryfinal tillsammans med stadsbiblioteket i Karlshamns. Eleverna på skolan har röstat på sina favoritböcker från 2018 års böcker och Årets böcker och författare koras. Bland de elever som röstat dras vinnare i varje klass. Vi uppmärksammar detta med en festlig samling i gymnastiksalen med musikfanfar och lite överraskning.

Elevernas egna dikter

Eleverna i årskurs två och fyra som arbetat med dikter sedan författaren Mårten Melins besök, ställer ut sina dikter i gymnastiksalen och på Lokstallarna.

Samma dag på tisdag den 23 april är det fotbollsträning med P10 på vår fina skolgård. 17.30-19.00 är det träning och ni som vill även i andra åldrar är välkomna att komma med på träningen och prova på. VÄLKOMNA!

Vi på skolan är mycket glada för samverkan med föreningar på fritiden och att det blir positiva aktiviteter på skolgården hela dagen. Stort tack till AIF för initiativet!

En bra dag att starta upp skolan med efter påsklovet, men nu vill vi önska er alla en riktigt Glad och härlig påsk!