Välkomna till ett nytt läsår på Korpadalsskolan!

Vi hälsar alla elever och vårdnadshavare varmt välkomna tillbaka till ett nytt läsår på Korpadalsskolan. Ett extra välkommen till våra nya elever och vårdnadshavare i förskoleklass. Vi startade första skoldagen på det nya läsåret genom att fira med ett skolstartskalas tillsammans på skolan. Fira att skolan börjar igen!

Skolans personal presenterar sig för alla elever.

Alla elever får gå igenom trygghetstunneln som åk 6 står för

Dagen till ära bar pedagogerna skoltröjor med Korpadalsskolans ledord.

Trygg – där våra elevgrupper är “varma” där eleverna samarbetar och gör varandra bättre.

Lärande – där elevernas “lampa är på” med koncentration på en sak i taget.

Kreativ – eleverna använder sina olika förmågor, inspireras och provar olika lösningar och idéer.

ÖVRIG INFORMATION

Extra studietid

Korpadalsskolan fortsätter med att erbjuda extra studietid och har förlängt måndag till torsdag varje vecka med Studytime. Under Studytime tar eleverna själva initiativ till arbeta mer med ett visst ämne eller en arbetsuppgift.

Dexter frånvaro-notifiering

Från och med höstterminen använder även låg- och mellanstadiet i Karlshamns kommun Dexter frånvaro-notifiering. Detta innebär att du som vårdnadshavare kommer att få en notifiering via sms och/eller e-post om ditt barn är ogiltigt frånvarande från lektionen. Det betyder dock inte att vi kommer frångå våra tidigare rutiner med att vi tar personlig kontakt med vårdnadshavare om vi hamnar i en situation under skoldagen där hem och skola behöver arbeta tillsammans.

Vi ser fram emot ett nytt och spännande läsår tillsammans med alla elever på Korpadalsskolan!

Med varma hälsningar

Ida Heiman, rektor tillsammans med personal