Välkommen till Korpadalsskolan och nytt läsår!

Äntligen är det dags att hälsa alla elever välkomna till ett nytt läsår.

Under sommaren har vi jobbat och fixat med skola och fritidshem så eleverna möter nu bl a en ny matsal, nygammal fritidshemsavdelning Tärnan, ett par nya klassrum och nya möbler tillsammans med ett nytt bibliotek. Den nya utemiljön tillsammans med Östralycke är också på gång att färdigställas och just nu är utepaviljongen klar.

Eftersom det är mycket som har renoverats och ändrats, så finns mindre detaljer och rutiner kvar att ordna, så vi hoppas ni har överseende med att vi arbetar för att få allt i ordning och som vi vill ha det så fort som möjligt.

I morgon firar vi som traditionen bjuder på Skolstartskalas. Vi samlas alla på vid kullen och alla personal befintlig och ny presenteras och välkomnar alla elever till skolan. Våra elever i årskurs 6 bildar en trygghetstunnel som våra nya elever i Förskoleklassen startar med att igenom. Det blir en härlig start tillsammans!

Trygghetstunnel

Inför nytt läsår har utbildningsförvaltningen beslutat ett ny rutin för att anmäla elevernas frånvaro:

Vårdnadshavare kan frånvaroanmäla på tre olika sätt:

1: Nytt nummer att sjukanmäla sitt barn på :  0454 – 720026 (Anmäl med knappval.)

2: Man kan sjukanmäla sitt barn via Dexter http://dexter.karlshamn.se

3: Man kan sjukanmäla sitt barn via Dexters app som finns för iOS och Android och hämtas kostnadsfritt i App Store/Google Play på telefonen.

För att kunna sjukanmäla sitt barn via Dexter/Dexterappen måste vårdnadshavaren logga in i Dexter med bankID/mobilt bankID.