Skrivarkurs med Kim Kimselius på Korpadalsskolan

Denna veckan har vi förmånen att få hälsa författaren Kim Kimselius välkommen till Korpadalsskolan. Alla elever kommer att få gå en skrivarkurs med författaren som ibland brukar kallas Blekinges Astrid Lindgren.

Denna veckan kommer Kim till skolan under två tillfällen för att ha en uppstart för skrivkursen. Hon kommer sedan komma tillbaka vid olika tillfällen under början av hösten och träffa alla årskurserna igen och fortsätta att inspirera till skrivande. Kim skrev själv sin första bok vid åtta års ålder och har lång erfarenhet att själv skriva böcker, men också tillsammans med elever i olika åldrar i skolan. Tanken är att det ska bli en bok med elevers samlade berättelser som vi kan publicera på något sätt – håll utkik…

Kim Kimselius kan också inspirera till läsning av bl a  sina egna historiska äventyrsböcker. Skolan kommer förbereda och möjliggöra för denna läsning genom både inköp och lån från kommunbiblioteket.

Denna vecka kör vi också igång Studytime:

Måndag – torsdag 13.15-14.00 för yngre elever i studierummet på Falken.

Måndag- torsdag 14.15-15.15 för äldre elever i åk 4 klassrum.

Nu finns vår omarbetade likabehandlingsplan och plan mot kränkande behandling. Se resultat från förra läsåret,  vårt främjande och förebyggande arbete  samt  nya uppsatta mål.

Omarbetad likabehandlingsplan 2018-2019