Skoljoggen 2018

Under årets dag för skoljoggen kunde vi se en härlig entusiasm och ett lärande på olika sätt under hela dagen. Dessa dagar som vi har tillsammans på skolan ger oss tillfällen att använda oss av många kompetenser.

Under första delen av dagen så samlade alla elever och många pedagoger på skolan ”rundor” i stenbackaskogen. Då vi med samlade krafter tog oss ner till Italien förra året, var vi sugna på att slå det i år. Det visade sig när vi räknat ihop resultatet att vi samlat över 1000 rundor gemensamt och det tog oss hela vägen ner till Split i Kroatien! Heja Korpadalsskolan!

Efter dusch och fruktpaus var det sexorna på skolan som tog över och ledde grupper med elever från åk 1-5 runt på skolan med olika lekar, samarbetesövningar, motoriska övningar för att skapa något alla tillsammans och  gemensam lunchstund.

Det lärande vi ser under dagen handlar om sociala kompetenser, att kunna ge eller förstå instruktioner, att lära känna andra elever och vuxna på skolan, men också mattematiska strategier, minnesövningar, motorik, att formulera meningar och att ställa frågor, att vistas i naturen och mycket mer.

Vi är mycket nöjda med dagen och trots att det regnade lite på oss, så höll man humöret uppe och deltog utifrån förmåga under hela dagen. Så tack alla elever för denna dag. Vi längtar redan till nästa tillfälle för oss att vara tillsammans!