Skolavslutning och sommarlov!

I fredags var det så äntligen skolavslutning. I år tror jag vi är många som längtat lite extra efter skolavslutning och sommarlov. Det här läsåret har varit mycket speciellt med både oro och restriktioner för att skydda sig mot corona och smittspridning och våra elever har fått ta ett mycket större ansvar kring det än vad vi önskat att de skulle behöva göra. Men jag vill här passa på att tacka er alla elever för att ni kämpat så bra under läsåret, att ni tagit ansvar för de råd och varit rädda om varandra. Jag vill också tacka er föräldrar för att ni alltid stöttar och hjälper oss för att det ska bli så bra som möjligt. Samtidigt som det varit tufft så har vi också alla tillsammans lärt oss mycket på den här tiden.

Det blev en stämningsfylld skolavslutning med strålande sol, glada och uppklädda barn och som alltid ljuvliga sånger från kullen.

F-klassen och åk 6

Efter skolavslutningen med eleverna hade vi en högtidlig stund för att tacka fyra mycket trogna medarbetare som nu går i pension. Tillsammans har de arbetat 118 år på Korpadalsskolan. Något mycket speciellt, unikt och betydelsefullt!

Våra trogna medarbetare Per, Marita, Maggan och Birgit förtjänar så mycket tack och uppmärksamhet som de bara kan få för sina bidrag till alla elever och kollegor genom åren och det de gjort för hela verksamheten. De kommer fattas oss här på olika sätt men vi tackar er och vill bara önska er Lycka framåt!

Här är en hälsning från Per

Vem kunde ana när jag steg in första dagen på Korpadalsskolan, för att börja som slöjdlärare, att det skulle ta 43 år innan jag blev utsläppt…. det blev en rejäl kvarsittning:)

Fast det är ju också ett bevis på att jag har trivts väldigt bra på skolan, med fina kollegor och chefer, för det har ju blivit några längs vägen. Jag kan också känna mig nöjd med att 2 580 elever har en av mig, kvalitetssäkrad smörkniv i sina bregottpaket.

Nu känner jag dock att det är dags för mig att sluta skolan och ta ett rejält sommarlov.

Jag tackar för många härliga år tillsammans och önskar er alla ett skönt lov och så småningom en fortsättning på ett viktigt och fantastiskt uppdrag.

Här är en hälsning från Birgit

Dags att ta avsked

Så kom då dagen, det är dags att pensionera sig. Jag är för gammal för det här.

Jag kommer att sakna er alla!

Ni – passionerade, trötta, duktiga, tokiga, roliga, omhändertagande, hjälpsamma,

snälla, utmattade, energiska, kreativa, underbara, tålmodiga, arga, pedagogiska LÄRARE!

Tack för den här tiden,

KEEP UP THE GOOD WORK!

Med Coronasäkra kramar från Birgit

Semesterhälsning från personalen

Vi önskar alla elever och föräldrar en härlig sommar och ledighet.

Välkomna tillbaka till ett nytt läsår onsdagen den 18 augusti kl 8.10.