Ny utemiljö på skolgården till nästa läsår!

I eftermiddag fick Korpadalsskolan det glädjande beskedet att miljön på Skolgården Nu ska byggas om!

Efter ett hårt systematiskt arbete med att ge förslag, planera och diskutera kring hur miljön på skolgården kan ändras har vi äntligen kommit fram till byggstart. Den 18 juni är det startdatum och om allt går som det ska är skolgården ny och klar till vi ses igen i Augusti.

Det är många som arbetat för att nå detta mål, men jag vill särskilt lyfta fram våra elever på skolan, som samtliga varit delaktiga på olika sätt. Bl a genom alla klass- och elevråd, teckningar och modeller, bilder på nuläget för skolan och argumenterande text som tydligt lyfte fram elevernas perspektiv. Stort tack till alla elever! /Annica Clarin, rektor

Nedan finns lite bilder på hur det ungefär kommer att se ut:

Bilder på utemiljö skolgårrd nu och sen