Korpadalsskolan har blivit en av Gen-peps inspirationsskolor!

Generation Pep är en icke vinstdrivande organisation som arbetar för att sprida kunskap och skapa engagemang kring barn och ungdomars hälsa. Den senaste satsningen är att sätta ihop något som kallas för Pep-Skola, där det ska finnas hjälp för skolor som vill hjälpa till att peppe eleverna för en bättre hälsa. Det finns material som skolorna kan ta hjälp av och det finns också en inspirationsbank med skolor som har startat arbetet kring detta. Där hittar ni numera inspiration från Korpadalsskolan, välkomna in att titta genom att klicka på bilden!

Här kan man läsa mer om Gen Peps INSPIRATIONSBANK och även hitta till Pep Skola.

De har också en FACEBOOKSIDA med info för den som vill läsa där.