Jultemadag med en extra fin avslutning!

Morgongympa på kullen inför jultemadagen

Det har varit en underbar jultemadag på Korpadalsskolan idag. Våra äldsta elever på skolan tar sina ansvarsuppgifter och grupper på största allvar och alla aktivitetspass har funkat perfekt! Det var många glada tillrop från personalen i korridoren idag om en härlig dag.

Åk 5 har vunnit pris genom Minibladet !

Benjamin Bengtsson och Noa Enbom har skrivit en artikel för Minibladet om det ombyggda äldreboendet Östralycke. Artikeln var så bra att juryn har utsett artikeln till årets bästa!

Med stor pompa och ståt kom chefredaktörerna från Sydöstran och BLT Anders Nilsson och Mimmi Karlsson Bernfalk och överlämnade motivering och pris till klassen, en check på 1500 kr! Benjamin och Noah fick särskilt beröm för den inledande ingressen som med stor inlevelse tar med läsaren in i Östralyckes nya korridorer med hjälp av både sinnen och känsla.

Mimmi Karlsson Bernfalk och Anders Nilsson