Hälsoveckan på Korpadalsskolan V 21

Nästa vecka är det hälsovecka!

Under vecka 21 kommer vi på Korpadalsskolan ha en hälsovecka med lite extra fokus på kost och rörelse.

Se innehållet under veckan i bifogat dokument.

Hälsoveckan vecka 21

Vi har ett bra samarbete med kostenheten och under veckan hjälper de oss extra med att bl a servera frukost. Ett viktigt mål och förutsättning för våra barn att må bra och energi för skoldagen.

Ett politiskt mål är att uppnå 35% andel Ekologiska råvaror under 2018. Kostenheten är KRAV-certifierade på 1:nivån, vilket innebär att alla  kök måste ligga på minst 25% ekologiskt. Kostenheten köper endast svenska kött och chark produkter från Charkett i Karlskrona och vi jobbar mycket med att köpa stor del närproducerade varor, i den mån våra avtal tillåter.

Kostpolicy

Vi är också glada för att kunna ha premiäröppet för Rastboden!