Filminspelning 7 november – Den goda rasten till Pep Forum!

Jag vill härmed meddela er föräldrar att imorgon kommer ett filmteam till skolan som kommer att filma eleverna under olika rastaktiviteter. Om det är någon av er föräldrar som absolut inte vill att ert barn kommer med på film så vill vi att ni snabbt kontaktar oss på skolan om detta.

För de elever som uttalar sig på filmen eller särskilt medverkar på filmen kommer ett medverkansavtal att skrivas.

Vi ber om ursäkt att det är dåligt framförhållning kring denna filmning.

Korpadalsskolan har som en av sex skolor blivit uttagna att få representera på årets Pep Forum den 22 november i Stockholm. Generation Pep vill uppmärksamma Korpadalsskolan för att de tycker att skolan är en förebild bland skolor som jobbar med Pep skola, som skapat en bestående förändring för aktiva raster.

Vi har därför snabbt valt att få presentera aktiva raster eller Den goda rasten genom en film. Vi får då med flera röster hos elever, personal och förvaltning./Annica Clarin