Bokvecka

En härlig Bokvecka med extra inspiration kring böcker och läsning.

Stort tack till elevgruppen som planerat och genomfört många delar under bokveckan!

Eleverna och pedagoger på Korpadalsskolan har under veckan läst mycket på olika sätt; individuellt, tillsammans med sina faddrar och  läsning i förskoleklasserna. Ni föräldrar har också vara ett stort stöd under bokveckan och läst mycket hemma tillsammans med era barn. Härliga lässtunder och upplevelser tillsammans!

Före starten av veckan satte vi upp en utmaning för hela skolan kring antalet lästa boksidor. Eftersom det skett läsning på så många olika sätt, så vet vi ännu inte om vi nått vår utmaning – men vi räknar till nästa vecka… Vi vet mycket väl att antal lästa sidor inte bara är viktig för läsförmåga, där ingår många andra delar. Men under bokveckan har vi koncentrerat oss på inspiration och LÄSKONDIS som man också måste ha.

Läsa på datorn har också varit i fokus med källkritik, ett arbete som såklart  fortsätter vidare.

Genom Skolklassikern har vi också fått extra energi i form av extra frukt till alla elever.

Under torsdagen överraskades skolan av många bokfigurer från Astrind Lindgrens värld, Harry Potter,  Mary Poppins,  Klassiska sagofigurer, som Kapten Krok, Rödluvan, Bill och Bull och prinsessor till mer moderna som Pikachu och Miniorer mfl

Veckan avslutas med att färdigställa ett gemensamt konstverk med ”Min bästa bok” massor av boktips. Nästa vecka är den klar att  kolla in…

På återhörande nästa vecka…..