Välkommen till inspirationskväll – ABC!

Datum och tid: 5 mars klockan 18:00-20:00
Plats: Aulan på Bodestorpsskolan

Inbjudan riktar sig till föräldrar och vårdnadshavare som har barn i åldern 3-12 år.

De flesta av oss föräldrar kan känna igen oss i vardagssituationer där relationerna sätts på prov.

Hur skapar vi harmoni kring matbordet?

Hur undviker vi stressiga situationer?

Hur kan vi förebygga konflikter?

Hur får vi mer tid till härligt umgänge med våra barn?

En sak är säker. Ingen förälder är ensam om dessa funderingar. Vår inspirationskväll är tänkt att handla om just detta.

Som diskussionsledare och inspiratörer möter du Monica och Bengt-Åke Olsson, auktoriserade socionomer och kuratorer i Lomma kommuns grundskola. De har under många år även verkat som föreläsare och utbildare i föräldraskaps- programmen ABC och Komet.

Du får även möjlighet att träffa kommunens personal, som under våren kommer att starta fyra föräldragrupper i ABC, i Karlshamns olika områden. Anmälan till grupperna kan ske på plats för den som önskar.

Anmälan till föreläsningen krävs och görs till jenny.andersson@karlshamn.se eller på telefon nedan (det går även bra att anmäla sig via sms).
Vid frågor kontakta Jenny Andersson, folkhälsostrateg på tel. 0723-899348.
Vi ser fram emot att träffa dig!

Varmt välkommen