Skolgården under kvällar på Korpadalsskolan.

Vi är så glada och nöjda med vår fina skolgård/utemiljö som nu bjuder till bra varierande aktiviteter. Vi har som mål och strävan att få igång bra aktiviteter på kvällar i samarbete med barn, föräldrar och kanske föreningar. Det vore kul och bra om vi även kan använda utemiljön på ett bra sätt under fritiden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tyvärr har det istället varit lite tråkiga aktiviteter på skolgården under några kvällar.

• Vi har genom en samrådsrepresentant fått kontakt med ett gymnasieprogram på Väggaskolan. Väggaeleverna hjälper oss att renovera vår utepaviljong på baksidan av skolgården. Nu har vi tyvärr haft gäng som haft fest som försökt grilla och lämnat efter sig mycket skräp som inte passar på en låg- och mellanstadieskola.
  • Det har också vid tre tillfällen då man kastad sand och jord på nya fasaden och fönster vid nya entrén – tråkigt.
  • Man har också plockat ner fotbollsnät och placerat på annat ställe.

När fotbollsnätet var bortplockat och jord kastat mot fönster och fasad igen försökte vaktmästaren göra en polisanmälan. Polisen tog dock inte emot anmälan då inget gått sönder i detta läget.

Vi har även anmält händelserna till serviceenheten och väktare kommer att göra kontinuerliga ronder på skolan under kvällar och nätter.

Det är bra att sprida denna information och vi alla hjälps åt för att skapa bra aktiviteter för barnen om de vill vara på skolgården på fritiden efter kl 17.00. Kul och bra om vuxna också vill vara med eller om man har vägarna förbi en stund och kollar till vad barn eller ungdomar gör.