OBS! Avstängd parkering och infart till Korpadalsskolan torsdag och fredag v 48.

Hejsan!

På grund av att  kommunen ska flytta bort Östralyckes paviljonger vid parkeringen kommer parkering och infart till Korpadalsskolan vara avstängd torsdag och fredag den 29 -30 nov.

Vägen ner till skolan kommer stängas av helt från korsningen och nedfarten uppe vid Hejan. Det betyder att inga bilar kan köra ner eller parkera vid någon parkering under dessa dagar.

Det bästa är att elever tar sig till skolan via promenad eller cykel. Gärna tillsammans med kamrat eller med er föräldrar.

Vi ber er föräldrar som följer era barn till fritids att parkera vid Korpaborgen. Det kommer bli trångt, men det är det alternativet som finns.

För er som kommer med bil och era barn hoppar vid bilen får detta ske vid korsning innan Hejan. Vi kommer att ha någon vuxen från skolan på plats där,. men vi ber om er hjälp med att ta köra lugnt och försiktigt.

Cykelvägen längs parkering kommer också vara avstängd under dessa dagar och cyklister hänvisas till trottoaren framför Hejan.

Skolskjutsen kommer att släppa eleverna upp vid busskuren vid tunneln. Vi kommer ha någon personal på plats som möter eleverna där också. Lärare följer också elever som ska åka med skolbussen dessa dagar.