Idag firades offentliga måltidens dag på Korpadalsskolan!

Extra kul idag att skolmåltiden lyfts med en egen dag och offentliga måltiden uppmärksammas och firas lite extra med glass!

På Korpadalsskolan passar det särskilt bra då vi har skolmåltiden som en resurs för lärandet i fokus under läsåret. Denna vecka har måltidspersonal träffat elever i olika årskurser för att diskutera och inspirera kring mat och hälsa.

Varje dag presenteras dagens meny och val som finns i buffen som ett stöd till våra elever att välja varierad och näringsrik tallrik.

Bästa salladsbuffén!

Efter höstlovet fortsätter vi med hälsoarbetet och lyfter frukosten som en viktig del av barnens dag. V 45 välkomnas alla elever under en morgon till frukost tillsammans med sina faddergrupper.

Vi är mycket glada och stolta över vår fina skolrestaurang och samarbete med god och nyttig mat och många möjligheter!