Föreläsning

Välkommen till en temakväll för dig som har barn i årskurs 4-9, tisdagen den 14 november 18.30-21.00 i Lokstallarna.

Denna kväll har du som förälder chans att träffa och ställa frågor till det nätverk som finns runt ditt barn under tonårstiden – det vill säga polis, skola, räddningstjänst, socialtjänst, fältgrupp, folkhälsostrateg och fritidsledare.

Speciellt tema för kvällen är psykisk hälsa med fokus på hur vi kan möta våra unga i dagens utmaningar. Vad är psykisk ohälsa, hur upptäcker vi om våra unga mår dåligt och hur kan vi i vuxenvärlden stötta dem?

Föräldrakvällen är i Lokstallarna klockan 18.30–21.00 den 14 november.

Anmälan krävs och görs till: Jenny Andersson, folkhälsostrateg i Karlshamns kommun, via mail: jenny.andersson@karlshamn.se eller telefon 0723-899348. Senast den 10 november 2017 behöver vi din anmälan!