Elevledda utvecklingssamtal

Samtalsveckor på Korpadalsskolan

Nu är snart samtalsveckorna till ända för den här terminen. Vi har valt att arbeta med framåtsyftande samtal, där eleverna planerar för sitt lärande framåt över terminen. Det är en glädje att konstatera att lärande också sker vid samtalen när elever håller i sina egna utvecklings- samtal. Samtalen utvecklas i progression från årskurs 1 till årskurs 6. Vi har också fått bevis på utvidgat lärande, då elever även tar om sitt samtal igen på hemmaplan. Gott lärande med repetition och fler personer har möjlighet att ta del av innehållet på utvecklingssamtalet.

Här följer exempel i på underlag från utvecklingssamtal som hålls av eleverna med stöd av lärare och föräldrar.