VAD HÄNDER PÅ NÄTET?

Vet du vad ditt barn gör och skriver när de är ute på nätet?

• Hur kan du stötta ditt barn till ett säkert surfande?
  • Hur kan du öka insynen i ditt barns surfande?

I ett samarbete mellan Polisen och skolorna hälsas vårdnadshavare till elever på Klockeback-, Korpadals- och Stenbackaskolan välkomna till en föreläsning om vad som händer på nätet. Kvällen kommer att innehålla information om vilket ansvar ni som föräldrar har, vad det är som sker på nätet m.m.

Kom och lyssna på en inspirerande och lärorik föreläsning av områdespolis Fredrik Svennergren. Användandet av internet och mobiltelefoner är långt ifrån problemfritt, vilket framförallt är märkbart för våra barn och unga. Mobbning och det allt hårdare klimatet i dessa forum kräver mer insyn, kunskap och vuxenengagemang som kan ge stöd och vägledning om den egna integriteten på nätet.

Under kvällen kommer Fredrik att beröra frågor kring näthat, mobbning och kränkningar, en kväll som förhoppningsvis kommer väcka mycket tankar och känslor. Under föreläsningen kommer du att få insyn i hur den ”virtuella verkligheten” kan se ut.

När: Måndagen den 5/2 kl. 18.00 -19.30
Var: Matsalen på Stenbackanavet

Fredrik kommer även att träffa pedagoger samt eleverna i årskurs 5 och i årskurs 6 på Klockeback- och Korpadalsskolan och ge en föreläsning klassvis med samma tema under skoldagarna 7/2- 9/2.

Anmälan till föreläsningen görs till skolkurator Sandra Ulveklint senast 180131.

sandra.ulveklint@utb.karlshamn.se

Välkomna!