Skolstart

Torsdag 15/8 slår vi åter upp dörrarna för alla elever på Korpadalsskolan. Det här läsåret kommer vi att ha kvar starttiden 8:10, men en förändring i våra sluttider kommer att ske. Istället för 13:10 blir det nu 13:20 och istället för 14:10 blir det nu 14:20.

Karlshamns kommun har också fått ett nytt kommunikationsverktyg. Istället för unikum samt skola24 kommer nu ”Vklass” att vara den kanal som vi kommer använda oss av. Vi uppmanar alla vårdnadshavare att ladda ner appen för att kunna ta emot information från skolan och för att kommunicera, t.ex. frånvaroanmälan. Vi rekommenderar er dessutom att se till att inställningarna för notiser i appen är påslagna för att se om ni fått nyinformation från skolan.

Information om hur man går till väga finns HÄR.

Som traditionen ser ut finns det också en liten film och en sång som personalen spelade in i samband med skolavslutningen. Nu längtar vi naturligtvis inte efter mer sommarlov, nu vill vi inget hellre än att återse våra gamla elever och möta de nya eleverna med stor entusiasm. Välkomna tillbaka!